Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü konsept. Fakat bu dü konsept mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışmutaş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri sinein nazik olan bu dü konsept, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü konsept da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık henüz harisgelgel ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması sinein meydana getirilen çalışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk enseışı emeklemlerinin kâffesine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini fazlalıkrmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da berenarı önemlidir. üste SEM çalışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çalışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çalışmalardır. SEM muayyen bir bütçe sinein verilen reklamları kapsarken SEO çalışmaları muayyen anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde geçirmek sinein meydana getirilen çalışmalardır. Elkızı, bu hakkındalaştırmayı azıcık henüz harisgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki fark; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO sinein en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi sinein yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir gayrı önemli fark da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları olduğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu konum değişikdır. SEO çalışmaları henüz doğal uygulamaları kapsar ve sitenize henüz örgensel bir yoğunluk dürüstışı sağlamlar.
Bu dü konsept, sineerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çalışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise gaye henüz ticari olduğu sinein sineerikler SEO çalışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu yeltenmek değildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü konsept arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz kazançlı ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.
Bir Cevap Yazın