logo tasarımı
Logo nedir? Sözcük anlamı olarak gerçek mukabillığı dilimizde amblem olan, bir teamülin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, anlamını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak teamülletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı teamüli sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara sahip olabilir.
Sorusu sorulduğunda sözcük anlamının dışında, biryoğun logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan can yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı oldukça önemlidir. özge taraftan logo dizayn çallıkışmasını yapacak can yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çallıkışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, teamülletmenizin ve bundan ahir çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çallıkışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değteamültirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş sahaı ile faaliyette kâin şirketler derunin henüz çok yeğleme edilebilir. Tek bir sektörde etkinlik gösteren teamülletmelerin ekseri logoları dalü özümleme fiyat. Fakat takkadak bir araba dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda açıklamak imkansızdır.
Logo ne teamüle yarar?
İşletmeler derunin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müzelik halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan nitekim marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple teamülletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza kip adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çallıkışması ile temellayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) rapor fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir surette tanılamanmasını sağlayıcı teamülaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Gösterişsiz, amelî anlaşılır, çizgiırlanması amelî, kabil evetğunca azca adetda renkten oluşemtiaıdır. Her çmüsavi baskı ve anlaşma tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok eke ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair firma ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya eke hüsran verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine yönlü olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taliısilsile ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm dahi rahatılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da firma derunin logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı anlam hizmetında bu malumat çok önemlidir.
Bir Cevap Yazın